Σε αξιολόγηση επικουρικό ιατρικό και οδοντιατρικό προσωπικό του ΕΣΥ

Η διαδικασία αξιολόγησης του επικουρικού ιατρικού και οδοντιατρικού προσωπικού του ΕΣΥ, των στρατιωτικών και πανεπιστημιακών νοσοκομείων, καθώς και της ΠΦΥ, καθορίζεται από Υπουργική Απόφαση που υπογράφεται από τον Μ. Θεμιστοκλέους. Η απόφαση αυτή του Υπουργείου Υγείας, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, ενεργοποιεί τη διαδικασία αξιολόγησης για το επικουρικό ιατρικό και οδοντιατρικό προσωπικό του ΕΣΥ, του ΓΝΘ Παπαγεωργίου, των Στρατιωτικών Νοσοκομείων, του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ., των Πανεπιστημιακών Νοσοκομείων, των δημοσίων μονάδων ΠΦΥ και των εποπτευόμενων φορέων που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου.

Με την απόφαση που υπογράφει ο Υφ. Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους διευκρινίζεται πως οι παραπάνω υπόχρεοι θα υποβάλλονται ετησίως σε αξιολόγηση του κλινικού και εν γένει ιατρικού έργου, της ανταπόκρισής τους στις επιταγές του ιατρικού και οδοντιατρικού λειτουργήματος, της τήρησης των υποχρεώσεών τους και της εν γένει υπηρεσιακής επίδοσης και απόδοσης.

Μάλιστα, η διαδικασία αφορά και όσους κατά τη δημοσίευση της ΥΑ, η οποία ισχύει από τη δημοσίευση της, έχουν συμπληρώσει το προαπαιτούμενο χρονικό διάστημα αξιολόγησης. Εν ολίγοις, οι συγκεκριμένες διαδικασίες αξιολόγησης θα πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα σε όλους τους παραπάνω φορείς.

Οι εκθέσεις αξιολόγησης συντάσσονται κατά τον δέκατο μήνα εκάστοτε έτους πραγματικής υπηρεσίας για τον κάθε επικουρικό ιατρό ή οδοντιάτρο, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου κανονικής άδειας.

Ευθύνη για τη εκκίνηση της διαδικασίας έχει η αρμόδια για θέματα προσωπικού υπηρεσία. Ειδικότερα, για το προσωπικό των νοσοκομείων υπεύθυνος είναι ο προϊστάμενος ή προσωρινός προϊστάμενος του τμήματος ή της μονάδας ως πρώτο αξιολογητή και τον Διευθυντή του αντίστοιχου τομέα ως δεύτερο αξιολογητή.

Για το προσωπικό των εποπτευομένων φορέων του Υπουργείου Υγείας, ως πρώτος αξιολογητής λογίζεται ο αρμόδιος προϊστάμενος ως πρώτος αξιολογητής και ο Διοικητής ή Πρόεδρος ως δεύτερος αξιολογητής.

Για το προσωπικό της Π.Φ.Υ., οι εκθέσεις αξιολόγησης συντάσσονται από τον υπεύθυνο της επιστημονικής λειτουργίας της δομής της Π.Φ.Υ ως πρώτο αξιολογητή και τον αρχαιότερο ιατρό κλάδου ιατρών Ε.Σ.Υ. του οικείου Επιστημονικού Συμβουλίου Π.Φ.Υ. ως δεύτερο αξιολογητή.

Κριτήρια αξιολόγησης

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση, η αξιολόγηση του επικουρικού ιατρικού ή οδοντιατρικού προσωπικού γίνεται με κριτήρια το κλινικό και εν γένει ιατρικό έργο, το επιστημονικό έργο, την ανταπόκρισή στις επιταγές του λειτουργήματος τους, την τήρηση των υποχρεώσεών τους και την εν γένει υπηρεσιακή επίδοση και απόδοσή τους.

Ειδικότερα, «οι αξιολογητές αξιολογούν και βαθμολογούν με τα κάτωθι κριτήρια:

Α. Συνολικό έργο-πεπραγμένα αξιολογούμενου, κατά το αξιολογούμενο χρονικό διάστημα.

Β. Εύρος, βαρύτητα και είδος των δεξιοτήτων/πράξεων στο πλαίσιο της ειδικότητας σε σχέση με τα κλινικά και εργαστηριακά περιστατικά που αντιμετωπίστηκαν από τον αξιολογούμενο και από το τμήμα, στο οποίο υπηρετεί.

Γ. Ανταπόκριση στις επιταγές του ιατρικού και οδοντιατρικού λειτουργήματος και ήθος εν ώρα υπηρεσίας, με έμφαση στη συνεργασία με συναδέλφους και στη συμπεριφορά προς ασθενείς: λαμβάνονται υπόψη ιδίως η ύπαρξη οριστικών πειθαρχικών ή ποινικών αποφάσεων, η εν γένει συμπεριφορά του αξιολογούμενου προς τη διοίκηση, τους συναδέλφους, το προσωπικό του νο- σοκομείου εν γένει και τους ασθενείς.

Δ. Συμμετοχή στις δραστηριότητες του τμήματος (εφημερίες, εξωτερικά ιατρεία, ολοήμερη λειτουργία).

Ε. Συνολικό ιατρικό έργο και απόδοση κατά το χρονικό διάστημα της αξιολόγησης.

Για κάθε μία από τις παραπάνω ενότητες ο αξιολογούμενος βαθμολογείται με έναν βαθμό από την κλίμακα 0-10.

Η τελική βαθμολογία προκύπτει από τον μέσο όρο της βαθμολογίας των δύο αξιολογητών ως εξής:

  • 0 – 4,9 Μη επαρκής (απαιτείται ειδική αιτιολόγηση)
  • 5,0- 7,5 Καλός
  • 7,6- 8,9 Πολύ καλός
  • 9,0- 10 Άριστος (απαιτείται ειδική αιτιολόγηση)

Συνέπειες αρνητικής αξιολόγησης

Όπως αναφέρει, η τελική βαθμολογία από 0-4 που αντιστοιχεί στην αξιολόγηση «Μη επαρκής» θεωρείται στο πλαίσιο του παρόντος ως αρνητική αξιολόγηση και πρέπει να αιτιολογείται ειδικά.

Σε περίπτωση αρνητικής αξιολόγησης, η σύμβαση των ιατρών και οδοντιάτρων που υπηρετούν ως επικουρικό προσωπικό δεν ανανεώνεται ούτε παρατείνεται, ακόμη και αν σε αυτήν περιέχεται σχετικός όρος.

Αν η διάρκεια της σύμβασης είναι μεγαλύτερη των 2 ετών, για τη μη ανανέωση ή παράταση αυτής απαιτούνται τουλάχιστον 2 αρνητικές αξιολογήσεις, μεταξύ των οποίων και αυτή του τελευταίου συμβατικού έτους.

Οι ιατροί και οι οδοντίατροι που λαμβάνουν δύο αρνητικές αξιολογήσεις εντός χρονικού διαστήματος πέντε ετών, δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης εγγραφής στους καταλόγους ιατρικού και οδοντιατρικού επικουρικού προσωπικού που τηρούνται στις Υγειονομικές Περιφέρειες της χώρας πριν από την πάροδο διετίας από την τελευταία αρνητική αξιολόγηση.

Μοιραστείτε την ανάρτηση::