Οι πολίτες της Θεσσαλονίκης εκφράζουν εμπιστοσύνη στους φαρμακοποιούς τους. Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΦΣΘ), το 95% των ερωτηθέντων επιθυμεί την επέκταση των υπηρεσιών υγείας που προσφέρονται από τα φαρμακεία, περιλαμβάνοντας τη διενέργεια όλων των εμβολίων και τη φροντίδα των ψυχικά ασθενών.
Παράλληλα, 9 στους 10 αναγνωρίζουν τον φαρμακοποιό ως τον κύριο ειδικό που ασχολείται με τα φάρμακα και παρέχει σωστές πληροφορίες για τη χρήση τους. Επιπλέον, σχεδόν το 97% των πολιτών πιστεύει ότι η πολιτεία πρέπει να υποστηρίξει το ελληνικό φαρμακείο στην παροχή υπηρεσιών υγείας που εξυπηρετούν το κοινό συμφέρον.
Οι υπηρεσίες με τη μεγαλύτερη αποδοχή
Σύμφωνα με την έρευνα του ΦΣΘ, οι υπηρεσίες που έτυχαν μεγαλύτερης αποδοχής είναι η διαχείριση μικροτραυματισμών στο φαρμακείο, η παρακολούθηση της συμμόρφωσης των ασθενών στην φαρμακευτική θεραπεία, η μέτρηση της αρτηριακής πίεσης και η παροχή συμβουλευτικής για τη διακοπή του καπνίσματος.
Πιο συγκεκριμένα:
- Το 58% των ερωτηθέντων συμφωνεί απόλυτα με τη διαχείριση μικροτραυματισμών στο φαρμακείο, ενώ το 32% δηλώνει ότι θα επέλεγε το φαρμακείο ως πρώτο κέντρο φροντίδας για ένα τραύμα
- Το 56% των ερωτηθέντων συμφωνεί απόλυτα με την παροχή της υπηρεσίας διαχείρισης της φαρμακοθεραπείας και της συμμόρφωσης στη φαρμακευτική αγωγή
- Το 57% προτιμά τη μέτρηση της αρτηριακής πίεσης στο φαρμακείο και εμπιστεύεται τον φαρμακοποιό του
- Το 80% επιθυμεί τη λειτουργία του φαρμακείου και ως κέντρου διακοπής καπνίσματος με τον φαρμακοποιό της γειτονιάς να αναλαμβάνει το ρόλο του συμβούλου υγείας στην προσπάθεια διακοπής του καπνίσματος
Ποιες νέες υπηρεσίες ζητούν οι πολίτες
Σύμφωνα με την έρευνα, οι πολίτες προτείνουν και ένταξη νέων παρεχόμενων υπηρεσιών στα φαρμακεία όπως επιστροφή διάθεσης των Φαρμάκων Υψηλού Κόστους (ΦΥΚ), δημιουργία ειδικού χώρου μέσα στο φαρμακείο όπου θα υπάρχει η δυνατότητα συνεδρίας και προσωπικής επικοινωνίας με τον φαρμακοποιό, επέκταση της διενέργειας εμβολιασμών, ενημέρωση για θέματα υγείας μέσω αποστολής SMS και email, μέτρηση της γλυκόζης του αίματος με ταυτόχρονη παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας της αντιδιαβητικής αγωγής, μέριμνα για τους ψυχικά νοσούντες, συμβουλευτική στήριξη σε θέματα που αφορούν τα παιδιά και ενημέρωση για την ορθή χρήση των αντιβιοτικών σκευασμάτων.
Όσον αφορά τις ηλικίες των συμμετεχόντων στην έρευνα, όσοι ανήκαν στην ηλικιακή ομάδα κάτω των 45 ετών ήταν πιο ένθερμοι υποστηρικτές της εισαγωγής νέων υπηρεσιών στα φαρμακεία, με ιδιαίτερη προτίμηση στην παροχή υπηρεσίας για τη χρήση εισπνεόμενων συσκευών. Αντίθετα οι συμμετέχοντες ηλικίας άνω των 45 ετών ήταν υπέρ των πιο παραδοσιακών υπηρεσιών, όπως η διαχείριση της φαρμακοθεραπείας, η αντιμετώπιση μικροτραυματισμών και η μέτρηση της αρτηριακής πίεσης.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Διονύσιο Ευγενίδη, «τα αποτελέσματα της έρευνας δίνουν μία ξεκάθαρα θετική απάντηση ως προς την αποδοχή των υπηρεσιών υγείας στα κοινοτικά φαρμακεία από τους Θεσσαλονικείς. Επιπλέον αποδεικνύουν και την εκτίμηση που τρέφουν οι συμπολίτες μας προς το φαρμακείο της γειτονιάς».