Βρετανία: Ειδικοί εκφράζουν ανησυχίες για τα παιδιά που ήρθαν στον κόσμο κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID – Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα.

Η καραντίνα κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID έχει οδηγήσει στη δημιουργία μιας γενιάς παιδιών που κινδυνεύουν να αντιμετωπίσουν κοινωνικές και συναισθηματικές προκλήσεις, προειδοποιούν ειδικοί στη Βρετανία.

Τα παιδιά που γεννήθηκαν το 2020 ήρθαν στη ζωή μέσα σε ένα παράξενο περιβάλλον lockdown, περιορισμένα σε μια μικρή φούσκα με συγκεκριμένα άτομα, έχοντας μόνιμα γύρω τους πρόσωπα με μάσκες.

Σύμφωνα με την Guardian, κοινωνικές δραστηριότητες, όπως οι επισκέψεις στην ευρύτερη οικογένεια ή οι βόλτες σε παιδικές χαρές, ήταν σχεδόν ανύπαρκτες. Τώρα, αυτά τα παιδιά είναι τεσσάρων ετών και αυτή την εβδομάδα ξεκινούν το σχολείο για πρώτη φορά στη Βρετανία.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι οι δάσκαλοι θα πρέπει να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν ζητήματα που κυμαίνονται από καθυστερήσεις στην ομιλία και τη γλώσσα μέχρι άλλα αναπτυξιακά προβλήματα κοινωνικής και συναισθηματικής φύσης.

Παρόμοια ζητήματα έχουν παρατηρηθεί και σε παιδιά που ήταν πολύ μικρά κατά τη διάρκεια της πανδημίας και έχουν ήδη ξεκινήσει το σχολείο.

«Έχουμε παρατηρήσει αύξηση περιστατικών παιδιών που επιτίθενται το ένα στο άλλο, ρίχνουν αντικείμενα, τρέχουν και φτύνουν», δήλωσε διευθυντής ενός δημοτικού σχολείου στη βορειοδυτική Αγγλία, προσθέτοντας ότι τα παιδιά συχνά απογοητεύονται ή δυσκολεύονται να περιμένουν τη σειρά τους, να μοιραστούν ή να ακολουθήσουν τη ρουτίνα.

«Όταν φτάνουν στο σχολείο, φαίνεται ότι είναι περίπου δύο χρόνια πίσω στην ανάπτυξή τους», τόνισε.

«Δεν έχουν το λεξιλόγιο για να εκφράσουν τα συναισθήματά τους», ανέφερε η Louisa Reeves, διευθύντρια πολιτικής της φιλανθρωπικής οργάνωσης Speech and Language UK.

Η Reeves πρόσθεσε ότι τα περισσότερα μωρά θα μπορούσαν να σταθούν και να περπατήσουν χωρίς ειδική προπόνηση από τους γονείς, αλλά η ανάπτυξη της ομιλίας και των κοινωνικών δεξιοτήτων απαιτεί μεγαλύτερη αλληλεπίδραση.

«Ιδανικά, τα μωρά θα πρέπει να εκτίθενται σε διάφορους ανθρώπους που τους μιλούν και να βιώνουν ποικιλία εμπειριών», εξήγησε. «Αυτό δεν συνέβη κατά τη διάρκεια της πανδημίας».

«Φαίνεται ότι όταν τα παιδιά φτάνουν στο σχολείο είναι περίπου δύο χρόνια πίσω», σημείωσε.

Οι μάσκες εμπόδισαν τα παιδιά να βλέπουν τις εκφράσεις των προσώπων, οι οποίες είναι σημαντικές για να κατανοούν αν κάποιος αστειεύεται ή αν είναι θυμωμένος.

Η Reeves ανησυχεί ότι πολλές οικογένειες δεν συνειδητοποιούν πόσο σημαντική είναι η επικοινωνία με τα μωρά και τα νήπια.

Μοιραστείτε την ανάρτηση::