Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) και η δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης TikTok ανακοίνωσαν μια συνεργασία διάρκειας ενός έτους, με στόχο την παροχή αξιόπιστων και επιστημονικά τεκμηριωμένων πληροφοριών υγείας στους πολίτες.
Αυτή η συμφωνία αντικατοπτρίζει την πρόθεση του ΠΟΥ να αξιοποιήσει στο μέγιστο τις διάφορες ψηφιακές πλατφόρμες επικοινωνίας, με σκοπό να ενισχύσει την επιρροή του σε παγκόσμιο επίπεδο και να προωθήσει την υγειονομική παιδεία, τις υγιείς συμπεριφορές και πρακτικές, σε έναν κόσμο που γίνεται ολοένα και πιο ψηφιακός.
Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έχουν τη δυνατότητα να διαμορφώσουν σημαντικά την πληροφόρηση και να επηρεάσουν τις συμπεριφορές και αποφάσεις που σχετίζονται με την υγεία. Σημειώνεται ότι ένας στους τέσσερις νέους ενήλικες αναζητά ειδησεογραφικό περιεχόμενο σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το TikTok. Παράλληλα, γίνεται όλο και πιο συχνό το φαινόμενο της παραπληροφόρησης και της διασποράς ανακριβών πληροφοριών σε αυτά τα ψηφιακά κανάλια. Μέσω της νέας αυτής συνεργασίας, ο ΠΟΥ και το TikTok στοχεύουν στην αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, προωθώντας επιστημονικά τεκμηριωμένο περιεχόμενο και ενθαρρύνοντας θετικούς και εποικοδομητικούς διαλόγους για την υγεία.
«Αυτή η συνεργασία μπορεί να αποδειχθεί σημείο καμπής για το πώς οι πλατφόρμες μπορούν να είναι πιο κοινωνικά υπεύθυνες. Η διασταύρωση της υγείας και της τεχνολογίας παρουσιάζει μια ευκαιρία να προσεγγίσουμε ανθρώπους όλων των ηλικιών, όπου βρίσκονται, όταν θέλουν να έχουν πρόσβαση», δήλωσε ο Δρ Jeremy Farrar, επικεφαλής επιστήμονας του ΠΟΥ για να προσθέσει στη συνέχεια πως «συνεργαζόμενοι με το TikTok και άλλους, βοηθάμε τους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση σε αξιόπιστες πληροφορίες και να συμμετέχουν σε επιστημονικό διάλογο που συμβάλλει συλλογικά στη διαμόρφωση ενός υγιέστερου μέλλοντος για όλους».
Σπάζοντας τα στίγματα
Με περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο ανθρώπους να αποτελούν μέρος της παγκόσμιας κοινότητάς του, το TikTok χρησιμοποιεί την πλατφόρμα και την τεχνολογία του για την ευαισθητοποίηση σε θέματα υγείας και την αύξηση της πρόσβασης σε αξιόπιστες επιστημονικές πληροφορίες. Σπάζοντας τα στίγματα, μοιράζοντας εντυπωσιακές ιστορίες, παρέχοντας πόρους για την υποστήριξη όσων έχουν ανάγκη και δημιουργώντας ισχυρές κοινότητες, το TikTok στοχεύει να έχει θετικό αντίκτυπο στην ευημερία των ανθρώπων.
Γνωστό είναι επίσης ότι «εκατομμύρια άνθρωποι έρχονται καθημερινά στο TikTok για να μοιραστούν και να βρουν κοινότητα σε όλους τους τομείς της ζωής τους, συμπεριλαμβανομένης της ευημερίας τους, και πρέπει να διασφαλιστεί ότι θα βρουν αξιόπιστες πληροφορίες για αυτό το σημαντικό θέμα. Γι’ αυτό σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση να συνεργαζόμαστε με το δίκτυο επιρροής της υγείας Fides του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, για να ενισχύσουμε περαιτέρω αυτή τη δέσμευση, προσφέροντας ελκυστικό και έγκυρο περιεχόμενο για την ψυχική ευεξία στην κοινότητά μας», λέει ο Valiant Richey, Global Head of Trust and Safety Outreach and Partnerships, TikTok.
Το δίκτυο Fides του ΠΟΥ, που ξεκίνησε το 2020, κινητοποιεί τους δημιουργούς περιεχομένου υγείας για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και την ανάδειξη περιεχομένου βασισμένου σε αποδείξεις. Με μια κοινότητα άνω των 800 δημιουργών που προσεγγίζει 150 εκατομμύρια ανθρώπους σε διάφορες πλατφόρμες, το Fides μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της στοχευμένης, αξιόπιστης επικοινωνίας για να βοηθήσει τους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση σε καλύτερες πληροφορίες για την υγεία.
Ο Δρ Alain Labrique, Διευθυντής Ψηφιακής Υγείας και Καινοτομίας του ΠΟΥ, τόνισε τη σημασία αυτής της πρωτοβουλίας: «Οι δημιουργοί που κατανοούν τις ανάγκες του κοινού τους έχουν μια μοναδική ευκαιρία να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ της επιστήμης και της καθημερινής ζωής. Σε αυτό το σημείο ο ΠΟΥ μπορεί να παρέμβει για να υποστηρίξει τους φορείς επιρροής στην παροχή τεκμηριωμένων πληροφοριών, διασφαλίζοντας ότι οι συζητήσεις για την υγεία σε πλατφόρμες όπως το TikTok θα είναι τόσο εντυπωσιακές όσο και ενημερωμένες».
Η συνεργασία θα επεκτείνει τις προσπάθειες γύρω από μια σειρά σχετικών θεμάτων υγείας, μεταφράζοντας επιστημονικά τεκμηριωμένες πληροφορίες σε σχετικό και εύπεπτο περιεχόμενο βίντεο, με μεγαλύτερη υποστήριξη για τους φορείς επιρροής μέσω των προγραμμάτων κατάρτισης δημιουργών του TikTok.