Το 46% των εφήβων της γενιάς Ζ αισθάνονται ότι η προσωπικότητά τους στο διαδίκτυο διαφέρει σημαντικά από τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζουν τον εαυτό τους στον πραγματικό κόσμο.
Ωστόσο, δεν είναι οι μόνοι που κρύβουν μια διαφορετική πλευρά του εαυτού τους πίσω από μια οθόνη. Στην πραγματικότητα, το 27% των ερωτηθέντων μοιράζονται αυτό το συναίσθημα, με το 38% των millennials, το 18% των Gen X και το 8% των baby boomers να ισχυρίζονται ότι έχουν «διπλή ζωή».
Μάλιστα, στην ερώτηση για το αν κρατούν την διαδικτυακή τους προσωπικότητα μυστικό από κάποιο μέλος της οικογένειάς τους ένας στους πέντε απάντησε «ναι».
Ενώ για ορισμένους ερωτηθέντες μπορεί να είναι ευκολότερο να εκφράζονται στο διαδίκτυο, οι μισοί από τους ερωτηθέντες (49%) παραδέχονται ότι μερικές φορές αισθάνονται μια «αποσύνδεση» μεταξύ του πραγματικού τους εαυτού και της «online persona» τους – με τον αριθμό αυτό να είναι και πάλι υψηλότερος για τους Gen Z (68%).
Αυτό το αίσθημα αποσύνδεσης – ανεξαρτήτως ηλικίας – έχει οδηγήσει σε αισθήματα άγχους (18%), μοναξιάς (17%) και κατάθλιψης (15%).
Μήπως οι αναρτήσεις σας δίνουν λάθος εντύπωση για εσάς;
Πόσο συχνά κάνετε αναρτήσεις στα social media και ποιες εντυπώσεις πιστεύετε ότι δημιουργούν; Η πραγματικότητα μπορεί να σας εκπλήξει: Ερευνητές στη Νέα Υόρκη ανακάλυψαν ότι οι ενημερώσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως οι καταστάσεις στο Facebook, συχνά στερούνται πλαισίου και φαίνονται μεμονωμένες, οδηγώντας σε εσφαλμένες αντιλήψεις σχετικά με το άτομο που τις δημοσιεύει.
Οι συγγραφείς της μελέτης διαπίστωσαν ότι τα άτομα που παρατηρούσαν την δραστηριότητα στα social media θεωρούν τους χρήστες πιο ανοιχτούς, με χαμηλότερη αυτοεκτίμηση και ότι εξαρτώνται λιγότερο από άλλους, συγκριτικά με το τι πιστεύουν οι ίδιοι οι χρήστες για τον εαυτό τους.
«Μπορούν οι άνθρωποι να σχηματίσουν ακριβείς εντυπώσεις για εμάς από τις αναρτήσεις μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;» αναρωτιούνται οι ερευνητές. «Η μελέτη μας διαπιστώνει ότι υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ του τρόπου με τον οποίο οι χρήστες βλέπουν τους χρήστες του Facebook βάσει των ενημερώσεων κατάστασής τους και του τρόπου με τον οποίο βλέπουν οι χρήστες τους εαυτούς τους» απαντούν.