Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο Lero Esports Εργαστήριο Επιστημονικής Έρευνας του πανεπιστημίου του Λίμερικ, με τη συμμετοχή 88 νεαρών ενηλίκων. Οι μισοί από αυτούς έπαιζαν τακτικά πάνω από 7 ώρες βιντεοπαιχνιδιών κάθε εβδομάδα.
Η μελέτη επικεντρώθηκε αποκλειστικά σε βιντεοπαιχνίδια δράσης (action-based videogames) και όχι σε άλλα είδη.
Οι συμμετέχοντες δοκιμάστηκαν με τρία τεστ εργασίες που μετρούσαν διαφορετικές πτυχές της γνωστικής τους επίδοσης:
- ένα απλό τεστ χρόνου αντίδρασης
- ένα τεστ με εναλλαγές απάντησης σε συνδυασμούς αριθμών και γραμμάτων για την αξιολόγηση της εκτελεστικής λειτουργίας και της μνήμης εργασίας και
- ένα τεστ βασισμένο σε λαβύρινθο για την αξιολόγηση της οπτικοχωρικής μνήμης
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα άτομα που τακτικά έπαιζαν βιντεοπαιχνίδια μπόρεσαν να ολοκληρώσουν το τεστ με τους αριθμούς και τα γράμματα και το τεστ λαβύρινθου κατά 12,7 και 17,4% πιο γρήγορα, αντίστοιχα από την ομάδα των μη τακτικών παικτών.
“Το τακτικό παιχνίδι βιντεοπαιχνιδιών συχνά επικρίνεται και θεωρείται ως ανθυγιεινό, αλλά η έρευνά μας δείχνει ότι οι παίκτες απολαμβάνουν κάποια γνωστικά οφέλη, ιδιαίτερα σε σχέση με την προσοχή και την μνήμη”, είπε ο δρ. Adam Toth, ένας από τους συγγραφείς της έρευνας.
Ο δρ. Mark Campbell πρόσθεσε: “Σύμφωνα με προηγούμενες μελέτες από το εργαστήριό μας, αυτή η έρευνα μπορεί να έχει επιπτώσεις σε τομείς όπου η γνωστική απόδοση είναι πρωταρχικής σημασίας, όπως η χειρουργική επέμβαση και ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας, όπου τα βιντεοπαιχνίδια θα μπορούσαν ακόμα και να ενθαρρύνονται ως μέσο καλύτερης ανάπτυξης σε πεδία που απαιτούνται υψηλές γνωστικές επιδόσεις”.
Σε ορισμένους συμμετέχοντες ανατέθηκε ένα πρόσθετο τεστ, σχεδιασμένο για να απαιτεί συγκέντρωση για μεγάλο χρονικό διάστημα και να επιφέρει γνωστική κόπωση (μείωση απόδοσης).
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι παίκτες και οι μη παίκτες είδαν την απόδοσή τους να μειώνεται με τον ίδιο ρυθμό, χωρίς σημαντική διαφορά στο επίπεδο της γνωστικής κόπωσης.