5 δεξιότητες που χρειάζονται οι έφηβοι στη ζωή και πώς να τους ενθαρρύνετε

Το κυριότερο άγχος των γονιών είναι πώς θα μπορέσουν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να είναι ευτυχισμένα και επιτυχημένα και φυσικά συχνά ψάχνουν τρόπους για να το πετύχουν αυτό.

Σύμφωνα με το  Center on the Developing Child του Harvard, αφορά λιγότερο τους βαθμούς και τις εξωσχολικές δραστηριότητες και περισσότερο για ένα βασικό σύνολο δεξιοτήτων που βοηθούν τους ανθρώπους να πλοηγηθούν στις αναπόφευκτες προκλήσεις της ζωής. Όλες αυτές οι δεξιότητες εμπίπτουν σε αυτό που ονομάζουμε δεξιότητες εκτελεστικής λειτουργίας, τις οποίες χρησιμοποιούμε για αυτορρύθμιση. Οι περισσότεροι άνθρωποι που είναι επιτυχημένοι και ευτυχισμένοι στη ζωή έχουν ισχυρές δεξιότητες εκτελεστικής λειτουργίας.

Ποιες είναι οι πέντε σημαντικές βασικές δεξιότητες;

  • Σχεδιασμός : να είναι σε θέση να κάνει και να πραγματοποιήσει συγκεκριμένους στόχους και σχέδια
  • Εστίαση : η ικανότητα συγκέντρωσης σε ό,τι είναι σημαντικό σε μια δεδομένη στιγμή
  • Αυτοέλεγχος : έλεγχος του τρόπου με τον οποίο ανταποκρινόμαστε όχι μόνο στα συναισθήματά μας αλλά και σε στρεσογόνες καταστάσεις
  • Επίγνωση : όχι απλώς να παρατηρούμε τους ανθρώπους και τις καταστάσεις γύρω μας, αλλά και να κατανοούμε πώς ταιριάζουμε
  • Ευελιξία : η ικανότητα προσαρμογής σε μεταβαλλόμενες καταστάσεις.

Αν και αυτές είναι δεξιότητες που μπορούν και μαθαίνουν τα παιδιά (και οι ενήλικες) καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής τους, υπάρχουν δύο χρονικές περίοδοι που είναι ιδιαίτερα σημαντικές: η πρώιμη παιδική ηλικία (ηλικίες 3 έως 5) και η εφηβεία/πρώιμη ενήλικη ζωή (ηλικίες 13 έως 26). Κατά τη διάρκεια αυτών των παραθύρων ευκαιριών, η εκμάθηση και η χρήση αυτών των δεξιοτήτων μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να προετοιμαστούν για επιτυχία. Σε αυτήν την ανάρτηση, θα μιλήσουμε για το δεύτερο παράθυρο της εφηβείας.

Σχεδίαση

Όταν τα παιδιά είναι μικρά, είναι φυσικό οι γονείς και οι φροντιστές τους να κάνουν τον προγραμματισμό για αυτά. Αλλά καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν στην εφηβεία, πρέπει να μάθουν να το κάνουν μόνα τους.

  • Αποφύγετε τη μικροδιαχείριση της ζωής του εφήβου σας. Αντίθετα, θέστε ορισμένους βασικούς κανόνες – απλούς όπως: η εργασία πρέπει να γίνει, χρειάζονται επτά έως οκτώ ώρες ύπνου και η τακτική άσκηση είναι σημαντική. Μπορεί να έχετε κάποιους άλλους βασικούς κανόνες, όπως να παρακολουθείτε οικογενειακά γεύματα ή θρησκευτικές λειτουργίες. Στη συνέχεια, αφήστε τον έφηβό σας να καταλάβει πώς να το κάνει. Ενεργοποιηθείτε μόνο εάν οι βασικοί κανόνες παραβιάζονται με συνέπεια.
  • Όταν οι έφηβοι έχουν μακροπρόθεσμα έργα, όπως ένα ερευνητικό έργο ή αιτήσεις για κολέγιο, καθίστε και συζητήστε μαζί τους για το πώς θέλουν να το κάνουν. Αφήστε τους να βρουν ιδέες πριν το κάνετε!
  • Συμμετέχετε τους εφήβους σας στον προγραμματισμό οικογενειακών δραστηριοτήτων ή διακοπών, ανακαίνισης σπιτιού ή άλλων έργων. Αφήστε τους να πάρουν κάποιες από τις αποφάσεις (ακόμα κι αν δεν συμφωνείτε πάντα).

Συγκεντρώνω

Η έκρηξη της χρήσης των ηλεκτρονικών μέσων έχει προκαλέσει κάθε είδους προβλήματα με την εστίαση σε άτομα όλων των ηλικιών. Υπάρχει μια άμεση ικανοποίηση για τις οθόνες που καθιστά δύσκολο να τις αφήσετε στην άκρη και να εστιάσετε σε λιγότερο διεγερτικές εργασίες — επομένως τώρα, περισσότερο από ποτέ, είναι σημαντικό να:

  • τους μιλήσετε για το πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το Διαδίκτυο μπορούν να επηρεάσουν την καθημερινή ζωή (και την εργασία στο σπίτι) και να τους βοηθήσετε να βρουν στρατηγικές για να διαχειριστούν την απόσπαση της προσοχής.
  • απολαύσετε γεύματα χωρίς οθόνη και οικογενειακό χρόνο.
  • ενθαρρύνετε τις πρακτικές δραστηριότητες που δεν περιλαμβάνουν οθόνες, όπως μαγείρεμα, ψήσιμο, κατασκευή αντικειμένων, ράψιμο, κροσέ, σχέδιο, ζωγραφική ή κηπουρική.

Αυτοέλεγχος

Αυτό είναι ένα σημείο όπου είναι σημαντικό να προσέχετε τις δικές σας αντιδράσεις σε καταστάσεις. Πώς αντιδράτε στον θυμό και την απογοήτευση; Η οργή του δρόμου είναι πρόβλημα για εσάς; Να θυμάστε ότι τα παιδιά μας δίνουν πάντα μεγαλύτερη προσοχή σε αυτό που κάνουμε παρά σε αυτό που λέμε. Για να βοηθήσετε τον έφηβό σας να μάθει τον αυτοέλεγχο, μπορείτε:

  • Μιλήστε για συναισθήματα και για στρατηγικές διαχείρισης δυνατών συναισθημάτων – όπως να πάρετε μια βαθιά αναπνοή, να απομακρυνθείτε από την κατάσταση, να ουρλιάξετε σε ένα μαξιλάρι κ.λπ.
  • Απολογισμός μετά από ανατροπές, μόλις ηρεμήσουν όλοι. Τι μπορεί να έκανε ο έφηβός σας διαφορετικά; Τι θα μπορούσαν να κάνουν την επόμενη φορά;
  • Μιλήστε για το πώς η συμπεριφορά τους επηρεάζει τους άλλους και γιατί είναι σημαντικό να το προσέχετε (μια πρακτική που διδάσκει επίσης την επίγνωση).

Επίγνωση

Οι έφηβοι μπορεί να έχουν μεγάλη επίγνωση – αλλά κυρίως τον δικό τους κόσμο. Βοηθήστε τους να μάθουν να βλέπουν πέρα ​​από αυτό.

  • Μιλήστε για τρέχοντα γεγονότα και ιστορίες στις ειδήσεις. Συγκεκριμένα, μιλήστε για το πώς αυτά επηρεάζουν τους ανθρώπους και πώς διαφορετικά άτομα μπορεί να τα βλέπουν διαφορετικά.
  • Πηγαίνετε σε μέρη με τον έφηβό σας — ακόμα και μια βόλτα στο δάσος ή μια επίσκεψη σε μια κοντινή πόλη μπορεί να τους δώσει ευκαιρίες να κοιτάξουν γύρω τους και να δουν πράγματα που διαφορετικά θα τους έλειπαν.
  • Συμμετάσχετε σε δραστηριότητες κοινωφελούς υπηρεσίας ως οικογένεια. δείξτε στους εφήβους πώς μπορούν να κάνουν τη διαφορά.
  • Κάντε οικογενειακά τελετουργικά check-in, όπως στο δείπνο. Δώστε σε όλους την ευκαιρία να μιλήσουν για την ημέρα τους.

Ευκαμψία

Η ζωή ρίχνει μπάλες καμπύλης όλη την ώρα και οι έφηβοι πρέπει να μπορούν να προσαρμοστούν.

  • Μην είστε πολύ άκαμπτοι σχετικά με το πρόγραμμα του εφήβου σας. Βοηθήστε τους να δώσουν προτεραιότητα και δείτε ποια πράγματα μπορούν να χαθούν ή να αναβληθούν όταν συμβαίνει κάτι, καλό ή κακό.
  • Ενθαρρύνετε τον αυθορμητισμό. Αυτό, επίσης, είναι να μάθουμε να δίνουμε προτεραιότητες και να μην κολλάμε πολύ στις ρουτίνες.
  • Γίνε πρότυπο. Να είστε αυθόρμητοι – και μην εκνευρίζεστε πολύ όταν αλλάζουν τα σχέδια. Κάντε νέα σχέδια.

Κάθε φορά που αφήνετε τον έφηβό σας να κάνει κάτι, υπάρχει εύλογη πιθανότητα να αποτύχει. Αντισταθείτε στην παρόρμηση να πηδήξετε αμέσως. Αν και είναι σημαντικό να έχετε την πλάτη του παιδιού σας (τώρα και για το υπόλοιπο της ζωής του), μερικές φορές οι έφηβοι χρειάζεται να αποτύχουν για να μάθουν. Δώστε τους την ευκαιρία να το καταλάβουν μόνοι τους προτού προσφέρετε βοήθεια. Μπορεί απλώς να σας εκπλήξουν.

Μοιραστείτε την ανάρτηση::